Over de ‘Young Creatives Pop-up Experience’, ontworpen door Young Creatives, om jonge creatieven bij elkaar te brengen.
Bram Elhorst, Lisa Martens en Carlo Pareti studeren Social Innovation aan BUAS en werken regelmatig aan projecten met betrekking tot experience- en community design. Zo kwamen ze terecht bij Young Creatives: een community voor en door jonge creatieven in West-Brabant. Zij riepen de Young Creatives Pop-up Experience in het leven als onderdeel hiervan: een unieke kennismaking met deze community.
Wat was de uitdaging?
“We zagen al gauw een probleem: we missen de creatieve mogelijkheid in Breda en de connectie met creatieve mensen in de buurt. Daar speelt Young Creatives op in, en dat maakt ook dat wij nu leden zijn. We zagen veel kansen om hier een project van te maken en het aan de community te koppelen.”
Wat is de Young Creatives Pop-up Experience’?
“De Young Creatives Pop-up Experience laat precies zien waar creativiteit om draait: het verkennen van nieuwe dingen, nieuwe mogelijkheden. Met deze pop-up experience willen we jonge creatieve talenten kennis laten maken met Young Creatives, zodat zij kunnen onderzoeken of deze community bij hen past. Tijdens de experience stap je een VR-wereld binnen, waarin je kunt laten zien wie bent als creatieveling en ontdekt wat er tot stand kan komen door creatieve krachten te bundelen. Zo laten we je ervaren wat Young Creatives jou te bieden heeft. Wanneer je eruit komt, zijn wij er om al je vragen te beantwoorden. En je alle details over de community te vertellen.”
[Over Young Creatives]
“Bij Young Creatives draait het om het verbinden van like-minded mensen die de behoefte voelen om zich met anderen te verbinden. We spelen in op het gebrek aan creatieve mogelijkheden en het ontmoeten van andere creatieven. Young Creatives is een plek om jezelf te zijn, plezier te hebben en te genieten. Maar ook: jezelf toestaan om ideeën te delen, iemand te vinden om ze uit te voeren en samen dingen te realiseren. Als creatieveling heb je anderen nodig om mee te denken en je te helpen en kritisch te laten zijn.”
[Lees hier het Interview met Joyce Vetter]
“Na deze experience denk je: dit past bij mij, hier wil ik deel van uitmaken.”
Wat zijn jullie doelen voor de toekomst?
“We willen dat mensen elkaar leren kennen én natuurlijk meer leden werven. Mensen waarmee we matchen. We hebben ook gefantaseerd over de mogelijkheid om de Young Creatives Pop-up Experience naar de Dutch Design week te brengen. Dat zou tof zijn! Aangezien het een pop-up beleving is, kun je hem in principe door het hele land inzetten. Ons grote doel? Nationaal gaan. Uiteindelijk is Young Creatives een creatieve hub met allerlei soorten creatieven bij elkaar. En we willen natuurlijk meer mensen aanhaken. Het is laagdrempelig, iedereen is welkom, drink een biertje, we zullen zien wat er gebeurt!”
Ben je nieuwsgierig geworden? Neem ook gerust een kijkje op onze website www.youngcreatives.org en volg ons op Instagram via @youngcreativesnl.